Serwis prawo-pracy.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
Urlop z tyt opieki nad rodzicem

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Urlop okolicznościowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stigu

PostWysłany: Pon, 20 Lip 2009, 10:49    Temat postu: Urlop z tyt opieki nad rodzicem Odpowiedz z cytatem

Witam,
chciałem się dowiedzieć czy przysługuje mi urlop opiekuńczy nad rodzicem, niedawno podpisałem umowę na czas nieokreślony (pełny etat) wcześniej pracowałem w tym samym wymiarze czasu lecz umowy były na czas określony, do końca tego roku przysługuje mi 10 dni urlopu wypoczynkowego a tak naprawdę to już 8 ponieważ musiałem je wykorzystać aby pomagać rodzicom ponieważ mama miała poważną operację. A ja nie chciałbym tracić więcej urlopu wypoczynkowego ponieważ studiuję zaocznie zjazdy mam co weekend i parę dni chciałem sobie zostawić na naukę na egzaminy, a 5 dni muszę wykorzysać "na raz" żeby dostać na tzw czasy pod gruszą (mam zgodę na 5 dni zamiast 10). No i teraz pytanie do Państwa czy wogóle jest jakaś szansa żeby dostać taki urlop czy nie ma?

pozdrawiam
Krzysztof
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
annags
Doradca
Doradca

PostWysłany: Pon, 20 Lip 2009, 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli mama jest jeszcze chora po operacji=wymaga opieki, mieszka pan z nią i nie mieszka z wami nikt inny mogący sprawowac opiekę (np. pański tata), to tak, do 14 dni w ciągu roku.
Zasiłek wynosi 80% podstawy wynagrodzenia, zaświadczenie wystawia lekarz, to ten sam druk co zwolnienia lekarskiego. Jeśli mama chodzi do innego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, należy przynieść ze sobą jej dokumentację, żeby lekarz mógł potwierdzić, że wymaga opieki.
Powrót do góry
Stigu

PostWysłany: Pon, 20 Lip 2009, 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem