Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j2702
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Sro, 18 Mar 2009, 15:00 Temat postu: |
|
|
Witam.Czy pracujący na całym etacie EMERYT otrzyma odprawe przy likwidacji zakładu pracy?  |
|
Powrót do góry |
|
 |
midka Moderator

Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 8354
|
Wysłany: Pią, 20 Mar 2009, 09:23 Temat postu: |
|
|
Decyzja o likwidacji podmiotu zatrudniającego, niezależnie od jej zasadniczych przyczyn, powoduje różne skutki w zakresie istniejących stosunków pracy.
Istniejące umowy o pracę w przypadku likwidacji zakładu pracy ulegają rozwiązaniu zgodnie z art. 5, 6 i 7 ustawy z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników w drodze wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę, a także na mocy porozumienia stron.
Zgodnie z art. 7 przy rozwiązywaniu z pracownikami stosunków pracy w ramach grupowego zwolnienia z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy stosuje się przepisy art. 41[1] § 1, art. 177 § 4 i 5, art. 186[1] i art. 196 pkt 2 Kodeksu pracy, a także odrębne przepisy regulujące rozwiązywanie z pracownikami stosunków pracy z takiego powodu.
Odprawa pieniężna, o której mowa w art. 8 ustawie z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz. U. Nr 90, poz. 844, z póżn. zm.), jest wypłacana wszystkim zwalnianym pracownikom likwidowanej firmy, pod warunkiem, iż pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników.
Bez znaczenia jest w tym przypadku fakt posiadania przez pracownika / pracowników statusu pracownika - emeryta.
Jeśli likwidowana firma zatrudnia co najmniej 20 pracowników, to odprawę przy rozwiązaniu umowy o pracę w związku z likwidacją firmy otrzyma też pracujący emeryt. |
|
Powrót do góry |
|
 |
j2702
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Pią, 20 Mar 2009, 11:07 Temat postu: |
|
|
Piękne dzięki za szybką i pozytywną odpowiedż.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
j2702
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Pią, 10 Lip 2009, 10:57 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.W nawiązaniu do opisanej wyżej sprawy mam jeszcze jedno pytanie.Mianowicie -jeśli kadencja związków zawodowych wygasła w lutym 2009 a decyzje kierownika zakladu dot. zwolnień zapadły w lipcu 2009 ( konsultowane ze zwiazkami po wygaśnieciu kadencji gdyż nowych wyborow nie było) Czy decyzja o zwolnieniach są zgodne z przepisami? Kierownik zakładu tłumaczy ,ze uzyskał zgodę swych przełozonych z Warszawy o przedłuzenu kadencji związków, których kadencja wygasła w lutym 2009.Pozdrawim. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|