• Autor: Artykuł Partnera
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie firmy muszą troszczyć się nie tylko o klientów i partnerów biznesowych, lecz także o swoich pracowników. Aby mieć możliwość zatrudnienia i zatrzymania w swoich szeregach wysoko wykwalifikowanych, w pełni zaangażowanych w swoją pracę specjalistów, muszą oferować im przyjazne środowisko pracy, a także budować wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, w którego interesie chce się pracować. W osiągnieciu tego celu pomaga employer branding – strategia, której potencjał warto wykorzystać w swoim biznesie.
Employer branding to pojęcie, które z języka angielskiego możemy przetłumaczyć jako „budowanie marki pracodawcy”. Jego celem jest tworzenie pozytywnego, docenianego przez pracowników wizerunku firmy, która zapewnia im odpowiednie, przyjazne środowisko pracy, a także wspiera rozwój ich umiejętności i kompetencji zawodowych. Employer branding obejmuje różnego rodzaju działania, które są podejmowane przez firmę w celu utrzymania w miejscu pracy najlepszych pracowników, a także pozyskiwania nowych. Strategia ta ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy.
Organizacja, która jest pozytywnie postrzegana przez pracowników, cieszy się ich dobrymi opiniami oraz zapewnia im odpowiednie warunki pracy, ma bowiem szansę nie tylko ograniczyć a nawet całkowicie wyeliminować odchodzenie cennych pracowników do innych firm, ale także znacząco zwiększa swoje szansę na zatrudnienie nowych, wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy będą pracowali na jej sukces. Dobry employer branding to także ważny element budowania przewagi konkurencyjnej, który pozwala firmie utrzymać wysoką pozycję w swojej branży oraz przewagę nad konkurencyjnymi podmiotami.
Employer branding może obejmować różnego rodzaju działania, które mają na celu podniesienie ogólnego poziomu satysfakcji pracowników z zatrudnienia w firmie. W ich skład wchodzi zarówno zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków do pracy i różnego rodzaju benefitów pracowniczych, jak i inwestowanie w rozwój ich kompetencji, umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Zwłaszcza te ostatnie działania są szczególnie doceniane przez współczesnych pracowników, którzy dzięki nim nie muszą już we własnym zakresie inwestować w kosztowne szkolenia, kursy i zajęcia doskonalące zawodowo.
Rozwijanie kompetencji zawodowych pracowników może odbywać się nie tylko stacjonarnie, ale także online. Specjalnie z myślą o firmach, które chcą troszczyć się o predyspozycje zawodowe swoich pracowników powstała bowiem platforma szkoleniowa dla firm, która pozwala użytkownikom na branie udziału w różnego rodzaju branżowych szkoleniach online.
Zapewnienie do nich dostępu niesie za sobą korzyści nie tylko dla samych pracowników, którzy dzięki specjalistycznym kursom mają szansę zdobycia nowych, pożądanych na rynku pracy kwalifikacji i umiejętności, ale także dla samej, zatrudniającej ich firmy. Platforma szkoleniowa dla firm oraz dostępne w jej ramach kursy i szkolenia pozwalają bowiem zadbać o kompetencje zawodowe pracowników, którzy zdobytą w ich ramach wiedzę będą mogli wykorzystać na rzecz rozwoju firmy.
Zapytaj prawnika
Kodeks pracy