• Autor: Adam Dąbrowski
Z dniem 1 stycznia br. zostały naniesione poprawki do zakładowego Regulaminu Pracy, po zatwierdzeniu ich przez 2 działające organizacje związkowe (w tym jedna górnicza, opierająca się bezpodstawnie na układzie zbiorowym Zakładu Górniczego, z którego przepisami nie mamy nic wspólnego), opracowano tekst jednolity. Na spotkaniu związków i mojego szefa padło pytanie o to, czy przesłaliśmy nowe brzmienie regulaminu do PIP? Pytanie moje dotyczy tego, czy my jako firma zatrudniająca 120 osób, nie mająca układu zbiorowego mamy taki obowiązek? Czy pracodawca jest zobligowany po naniesieniu poprawek do powiadamiania o tym fakcie PIP, czy może Panowie Związkowcy opierają się na przepisach dot. układów zbiorowych, gdzie należy powiadamiać stosowne władze? Bardzo proszę o wyjaśnienie tej kwestii i ewentualne powołanie się na stosowne przepisy, na które ja nie natrafiłam.
Gdy chodzi o regulamin pracy to takiego obowiązku nie ma.
Niejasna jest jednak dla mnie kwestia układu zbiorowego pracy, na który powołują się związkowcy. Wszelkie wątpliwości dotyczące zakładowego układu zbiorowego pracy powinny być konsultowane z sekcją rejestracji właściwego okręgowego inspektoratu pracy PIP. Tutaj też podlega rejestracji ZUZP a także wszystkie jego zmiany dokonywane w formie protokołów dodatkowych do układu.
Układ ponadzakładowy rejestruje minister właściwy do spraw pracy a zatem problemy z tym związane należałoby konsultować z resortem pracy.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Opisz nam swoją sprawę wypełniając formularz poniżej ▼▼▼ Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje.
Zapytaj prawnika - porady prawne online
O autorze: Adam Dąbrowski
Zapytaj prawnika
Kodeks pracy